Selasa, 26 Januari 2010

Tahukah anda??

Pada posting kali ini, saya ingin berkongsi sedikit tentang seorang tokoh yang sangat terkenal dalam dunia Komputer.
Saya pasti tentu anda semua kenal dengan Jutawan Microsoft yang bernama Bill Gates.Di Sini saya ingin membagikan sedikit informasi tentang tokoh IT yang sangat berjaya ini..



di bawah adalah maklumat tentang penghitungan kekayaan Bill Gates yang disusun semula oleh saya:


1. Bill Gates menghasilkan $250 setiap saat dalam hayatnya, dan sekitar $20 juta sehari dan US$7,8 milyar setahun.

2. Jika dia menjatuhkan US$1.000, dia bahkan tidak perlu bersusah payah lagi untuk mengambilnya kembali kerana sama dengan waktu 4 saat untuk mengambil, dia sudah memperoleh penghasilan dalam jumlah yang sama.

3. hutang nasional Amerika sekitar US$5,62 trilion,
jika Bill Gates akan membayar sendiri hutang itu, dia akan melunasinya dalam waktu kurang dari 10 tahun.

4. Dia dapat menyumbangkan US$15 kepada semua orang di dunia tapi tetap dapat menyisakan US$5 juta sebagai wang sakunya.

5. Michael Jordan adalah atlit yang dibayar paling mahal di Amerika. Jika dia tidak makan dan minum dan tetap membiarkan penghasilannya utuh dalam setahun sejumlah US$30 juta, dia tetap harus menunggu sampai 277 tahun agar bisa sekaya Bill Gates sekarang.

6. Jika Bill Gates adalah sebuah negara, dia akan menjadi negara terkaya sedunia nombor ke 37 atau jadi perusahaan Amerika terbesar nombor 13, bahkan melebihi IBM.

7. Jika semua wang Bill Gates ditukarkan ke dalam pecahan US$1, kita dapat menyusunnya menjadi jalan dari bumi ke bulan, 14 kali bolak balik. Tapi jalan itu harus dibuat non stop selama 1.400 tahun dan menggunakan total 713 buah pesawat Boeing 747 untuk mengangkut semua wang itu.

8. Bill Gates sekarang berumur 40 tahun. Jika kita mengasumsikan dia dapat hidup 35 tahun lagi maka dia harus membelanjakan US$6,78 juta per hari untuk menghabiskan semua wangnya sebelum dia pergi ke surga.

9. Tapi! Jika pemakai Microsoft Windows dapat mengklaim US$1 untuk setiap kali komputernya hang kerana Microsoft Windows, Bill Gates akan segera bankrup dalam waktu 3 tahun! (cax) (kpl/cax)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

JOM x'Change Banner di sini !!!

 

COPYRIGHT 2009 BY CHA' BIE Design Hakcipta Terpelihara Oleh Charles G.G Gokin